بک لینک: هر چیزی که باید بدانید!

معرفی بک لینک

یکی از موضوعات مهم در بحث سئو (seo) بک لینک است. بک لینک، همان لینکی است که از سایت های معتبر و بزرگ به صفحه ای از سایت مورد نظر ما داده می‌شود.
همین موضوع به گوگل می‌فهماند، سایت ما معتبر و قابل اعتماد است؛ که از یک سایت بزرگ و پربازدید، لینک دریافت کرده و باعث بهبود رتبه سایت شده است.
پس اهمیت بک لینک در این است که سایت‌های زیادی به گوگل این پیغام را می‌رسانند که سایت مورد نظر، محتوایی معتبر و ارزشمند داشته و ارزش قرار گرفتن در صفحه اول جستجو را دارد، دقیقا چیزی که ما به‌دنبال آن هستیم.
با وجود آپدیت الگوریتم‌های گوگل، لینک‌های خارجی از ابتدا برای گوگل باارزش بوده و همچنان هست.
یکی‌دیگر از روش‌های مرسوم که در برخی موارد با بک لینک اشتباه گرفته می‌شود، رپورتاژ نویسی است. مهم‌ترین تفاوت رپورتاژ و بک لینک در این است که رپورتاژ یک صفحه از سایت ترافیک بالایی که قرار است به سایت ما لینک بدهد را دربرمی‌گیرد و شامل یک محتوای نسبتا طولانی و جذاب است که در نهایت با یک انکرتکست (انکلمه یا عبارتی که لینک مورد نظر روی آن قرار می‌گیرد، ترجمه این واژه، متن لنگر است) به صفحه هدف ما لینک می‌دهد و لازم است مخاطب را ترغیب کند که اقدام موردنظر ما را انجام دهد. اما بک لینک می‌تواند در سایدبار یا فوتر و حاشیه‌های سایت موردنظر فقط به‌صورت لینک خارجی با یک انکرتکست exact match قرار بگیرد.

هدف

همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین و جذاب‌ترین هدف برای هر سئوکار یا مدیر سایت، قرار گرفتن در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل و همچنین قرار گرفتن در سه نتیجه اول گوگل است.
برای بهینه‌سازی سایت، راه‌های گوناگونی وجود دارد که در دو دسته سئوی داخلی و خارجی قرار می‌گیرند. یکی از روش های سئو خارجی، استفاده از بک لینک است که در این‌جا به‌طور خلاصه درمورد آن توضیح دادیم.
پس مهم‌ترین هدف از قراردادن بک لینک در سایت‌های دیگر، بالا رفتن رتبه است که این امر نیازمند توجه به موارد زیر است:

  • 1- لازم است بک لینک از سایت‌های معتبر و ترافیک بالا دریافت شود، تصور کنید یک استاد دانشگاه کتابی را معرفی کند یا یک پسر بچه 7 ساله! کدام مورد از نظر شما معتبر‌تر است؟
  • 2- توجه داشته باشید سایت هایی که از آن‌ها بک لینک دریافت می‌کنید مرتبط با کسب و کار و صفحه هدف شما باشند.
  • 3- توجه داشته باشید لینک مورد نظر به اصلی‌ترین هدف شما در سایت اشاره داشته باشد و صفحه هدف را به کاربر نمایش دهد.

کاربرد


ساخت بک لینک موضوعی ضروری از سئو است، زیرا موتورهای جستجو از آن‌ها برای کمک به تعیین اعتبار و ارتباط یک صفحه استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو با استفاده از بک لینک تصمیم می‌گیرند که یک صفحه چقدر اهمیت و اعتبار دارد.
با این حال، همه بک لینک‌ها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند. ارزش بک لینک‌ها براساس تعداد لینک‌های خروجی سنجیده نمی‌شود، بلکه کیفیت و اعتبار سایت مبدا که به سایت ما لینک می‌دهد مهم‌ترین موضوع از نظر گوگل است.
سایت های داخلی و خارجی زیادی هستند که با استراتژی های مختلف، در زمینه بک لینک با دیگر سایت‌ها همکاری دارند. برخی از این سایت‌ها به‌صورت رایگان و برخی در ازای پرداخت هزینه، خدماتی را ارائه می‌دهند.
در ادامه لیستی از این سایت‌ها را برای شما قرار دادیم، اما لازم است قبل از هر اقدامی به خوبی درمورد سایت‌ها جستجو و تحقیق داشته باشید.

لیست سایت‌های داخلی

موضوعهزینهآدرس
بلاگرایگانvirgool.io
رایگان – با هزینه
کامپیوتر و تکنولوژیبا هزینهp30download.ir
خبریبا هزینهalef.ir
http://www.rozblog.com/
http://avablog.ir/
https://www.vcp.ir/
https://idat.ir/
http://aramblog.ir/
https://www.blogspot.com/
http://www.blogfa.com/
http://ratablog.com/
https://omigo.ir/

لیست سایت‌های خارجی

موضوعهزینهآدرس
بلاگرایگان
رایگان – با هزینه
کامپیوتر و تکنولوژیبا هزینه
خبری